Haberler

Paylaş

AK Parti Karaman Milletvekili ve TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı Recep Konuk; Torku’yu Manevi Coğrafyamızın Da Markası Yapmak İstiyoruz

21 Eylül 2016
Tunuslu GINOR Generale Industrie Du Nord firmasının yetkilileri, çalışma sistemi ve hayata geçirilen projeler hakkında bilgi almak üzere AK Parti Karaman Milletvekili, TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı ve PANKOBİRLİK Genel Başkanı Recep Konuk’u ziyaret etti. Çumra Şeker tesislerine hayran kalan heyet, Konya Şeker modelini ülkelerine taşımaya ve Torku ürünlerini ithal etmeye karar verdi. 
 
TUNUS HEYETİ, KONYA ŞEKER’E HAYRAN KALDI

Tunuslu GINOR Generale Industrie Du Nord firmasının Başkanı Mohamed Kooli, beraberindeki heyetle birlikte Çumra Şeker kampüsündeki tesisleri gezdi. Yetkililerden bilgi alan Tunuslu heyet, AK Parti Karaman Milletvekili, TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı ve PANKOBİRLİK Genel Başkanı Recep Konuk ile de görüştü. Tesislerdeki çalışma sistemini çok beğendiklerini ifade eden Mohamed Kooli, Konya Şeker ile Tunus veya Afrika’da işbirliği yapmayı arzu ettiklerini, Konya Şeker’in ortaya koyduğu modeli o bölgeye taşımak istediklerini kaydetti. Her iki tarafın belirleyeceği ekiplerin birlikte çalışarak yol haritası çıkarılacağını anlatan Kooli, firmalarının ilk olarak Torku’nun atıştırmalık ürünlerini ithal edeceğini, daha sonra da damla sulama, gübre ve tohum gibi alanlarda Konya Şeker ile işbirliğini geliştirmek üzere hızlı bir araştırma yapacaklarını söyledi.  GINOR Generale Industrie Du Nord firmasının Başkanı Mohamed Kooli, Kasım veya Aralık ayında bir heyetle birlikte tekrar Konya Şeker’i ziyaret edeceklerini sözlerine ekledi.
 
Tunuslu GINOR şirketi yetkililerinin ziyaretini değerlendiren AK Parti Karaman Milletvekili, TBMM Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı ve PANKOBİRLİK Genel Başkanı Recep Konuk, Tunus’un Torku’nun vizyonu açısından özel öneme sahip bir ülke olduğunu ve Tunus’un da dâhil olduğu Mağrip ülkeleriyle hem ticareti geliştirmek istediklerini hem de bu ülkelerle herkesin kazanacağı bir işbirliği ile ortak yatırım imkânlarını değerlendirmek istediklerini söyledi. Tunus’a hem tarihsel bağlar hem de Afrika kıtasına açılan önemli bir ticaret kapısı olması hasebiyle büyük önem verdiklerini söyleyen Başkan Recep Konuk “biz Torku markasını sadece Türkiye coğrafyasının markası olarak görmüyoruz. Torku bizim manevi coğrafyamızın da markasıdır. Ortak hassasiyetlere, benzer damak tadına sahip bu büyük kültür coğrafyasında tarihin akışı içinde kesintiye uğramış siyasi ilişkilerimizi son 15 yılda yeniden nasıl inşa etmişsek ticari ilişkilerimiz ile herkesin kazanacağı bir ekonomik işbirliği zeminini de daha da genişletebileceğimizi, ortak iş yapma imkânlarımızı daha da geliştirebileceğimizi düşünüyoruz. Bu işbirliğini geliştirmenin bu kültür havzasına mensup tüm milletlerin ve bu ülkelerin şirketlerinin geleceğe karşı borcu olduğunu düşünüyoruz. Bu açıdan Tunus’un en büyük ve en itibarlı şirketlerinden GINOR ile Torku’nun bir araya gelmesi, ortak iş yapma iradesini ortaya koyması son derece önemlidir. Torku ürünlerinin Tunus pazarında yaygın şekilde yer almasını sağlamaya yönelik bu büyük adım ilerde inşallah daha farklı sektörlerde kazan kazan formülünün gerçek anlamda hayata geçirileceği yeni işbirlikleriyle devam edecek” dedi.

Afrika kıtasının geleceğin dünyasında hem stratejik öneminin hem de küresel ekonominin geleceğinde rolünün ve payının gittikçe artacağını belirten Başkan Konuk konuşmasını şöyle sürdürdü; “Biz Afrika kıtasının hem bu gününde hem geleceğinde markamızla itibarlı bir şekilde yer almak istiyoruz. Bunu da sadece ticari bir gereklilik olarak görmüyoruz. Biz markamızı bu toprakların dört bir tarafında görünür ve aranır hale getirerek Tunus ve Mağrip ülkeleri başta olmak üzere Afrika ile ülkemiz arasındaki bağlarında sağlamlaştırılmasında bir köprü vazifesi görmek istiyoruz. O nedenle GINOR ile attığımız bu adımı hem Tunus pazarı açısından hem de Mağrip ülkelerinden başlayarak diğer Afrika ülkeleri açısından önemli bir başlangıç olarak görüyoruz. GINOR ile işbirliğimizin arzu ettiğimiz seviyeye ulaşması halinde önce Torku’nun kıtada markalaşması için bir iletişim stratejisini de devreye sokmayı, atıştırmalık ile başlayan işbirliğimizi süt ve süt ürünleri ile sürdürmeyi ve her iki şirketinde ve ülkelerimizin ortak çıkarına hizmet edecek işbirliği olanaklarını değerlendirerek bu ortak çalışma iradesini taçlandırmayı arzu ediyoruz.”