Haberler

Paylaş

Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, İstanbul Feshane’de Düzenlenen 1.KONEXPO Sanayi Ve Kültür Etkinliği’ni Değerlendirdi

17 Eylül 2012
Konya sadece tarımın değil, gıdanın da merkezi olacak... Konya Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (KONSİAD) 13-16 Eylül 2012 tarihleri arasında düzenlediği "I. KONEXPO Sanayi ve Kültür Etkinliği"nde Konya’nın tarım ve sanayi devi Konya Şeker, Torku markası ile yerini aldı."İki Başkentin Buluşması" konseptiyle, Feshane Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen ve Konya Şeker’in ana sponsor olduğu "I.KONEXPO Sanayi ve Kültür Etkinliği"nde Konya'nın kültürü, ekonomisi ve ticareti açılan stantlarda ziyaretçilere tanıtıldı.

Konya Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (KONSİAD) Konya’nın sahip olduğu kültürel, sosyal ve ekonomik zenginliği tanıtmak amacıyla hayata geçirdiği1. KONEXPO Sanayi ve Kültür Etkinliği, 13-16 Eylül tarihleri arasında Feshane Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşti. Konya Şeker, Torku markasıyla ana sponsor olduğu KONEXPO’da yer alan iki standında ürünlerini sergiledi. Selçuklu Devleti’ne başkentlik yapmış Konya ile Osmanlı İmparatorluğu Başkenti İstanbul arasında bir köprü kurmayı hedefleyen KONSİAD’ın bu yıl ilkini düzenlediği fuarda Konya Şeker’in Festa şekerleri, Nice ve Buse ikramlık çikolataları ile Torku Classic çikolatası ve sıcak çikolata şelalesi ziyaretçilerin beğenesini kazandı. Türkiye’nin en büyük ikinci şeker üreticisi olan Konya Şeker’in standında kum sanatçısı Veysel Çelikdemir’in toz şeker ile yaptığı gösteri fuara renk kattı.

KONSİAD’ın bu yıl ilk kez düzenlediği 1.KONEXPO Sanayi ve Kültür Etkinliği’ne AB Bakanı Egemen Bağış ve Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in yanısıra İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Konyalı bürokratlar ve sanayiciler de katıldı. Torku’nun ana sponsor olduğu etkinlik dolayısıyla Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’da etkinliğin açılışında bir konuşma yaptı. Konuşmasında, son yıllarda yaptığı yatırımlarla küresel bir tarım ve sanayi devine dönüşen Konya Şeker’in Türk Tarımının, Türk çiftçisinin ve Konya’nın rekabetçi bir dünyaya hazırlanmasına öncülük ettiğini, gıdanın öneminin gittikçe arttığı ve artacağı geleceğin dünyasında üreticinin ve ülkemizin elini güçlendirdiğini belirten Pankobirlik Başkanı Recep Konuk şunları söyledi;



”Konya Sanayici ve İşadamları Derneği’nin Konya’nın tanıtımı için büyük emek harcayarak düzenlediği I. KONEXPO Sanayi ve Kültür Etkinliği"nde Konya Şeker olarak bizim gıdadaki şemsiye markamız Torku ile yerimizi aldık. Konya Şeker son 10 yıllık dilimde hem ülkemizin hem de Konya’nın en hızlı büyüyen, faal olduğu sektör aralığını çarpıcı şekilde genişleten Konya merkezli, vizyonu geniş, ufku açık, ticari etkinliğini onlarca ülkeye yaymış bir şirket. Tıpkı Konya Şeker gibi Konya’nın da ufku açık, vizyonu geniş. Konya dünkü gibi Anadolu’nun sanayileşmeyi, teknolojiyi geriden takip eden illerinden değil. Konya’nın Türk ekonomisindeki yeri ve önemi her geçen gün artıyor.

Konyalı iş adamları, Konya Sanayisi bugün düne göre daha çok ihracat yapıyor, dünya ile daha çok iş yapıyor. Bu iş hacmi yarın daha çok büyüyecek, Konya daha çok üretecek.Arazi varlığı ve iklim yapısıyla dünyanın tarımsal üretim açısından en elverişli Ovalarından birine sahip olan Konya bugün sadece tarımının gözbebeği değil, geleceğin dünyasının en önemli gıda üretim merkezi olmasını sağlayacak potansiyele de sahiptir. Gerçekleştirilen yatırımlarla Türkiye’nin en önemli sanayi ve ticaret merkezlerinden biri haline gelen Konya, sahip olduğu tarihi mirasları, kültürel değerleri, doğal güzellikleri ile turizmin de önemli merkezlerinden biri olmaya adaydır.

Doğduğu toprakların birikiminden güç alan ve doğduğu toprakların potansiyelini harekete geçiren Konya Şeker, hem Konya’nın sergilediği bu büyüme performansının öncülerinden hem de Konya mozaiğinin önemli yapı taşlarından biridir. Türkiye’nin üreten gücü olarak tanımladığımız Konya Şeker’imiz, gerek Türk çiftçisine verdiği destek, gerek yatırımlarıyla oluşturduğu doğrudan ve tarımsal istihdam ile Konya’ya ve Konyalıya değer katıyor. Türkiye’nin en büyük şeker üreticilerinden biri olmakla yetinmiyoruz, Konya Ovasında üretilen ve üretibilecek her ürünü katma değerli hale getirmek için 10 yıldır aralıksız yatırım yapıyoruz. Dün üreticinin sadece şeker pancarını işleyebilen Konya Şeker son yıllrda yaptığı yatırımlarla bugün kanoladan ayçiçeğine, patatesten sebzeye, mısırdan arpaya milyonlarca ton tarımsal ürünü fabrikalarında işleyip katma değerli hale getiriyor. Süt ve et sektörüne girerek daha fazlasını da değerlendirmeye, bir büyük potansiyeli daha harekete geçirmeye hazırlanıyor.

10 sene önce sadece 1 fabrika ile kristal şeker üretimi gerçekleştirebilen ve faaliyet alanı şeker sektörüne sıkışıp kalmış olan Konya Şeker bugün 28 tesisi ile faal olduğu sektör aralığını çikolatadan, bisküviye, unlu mamullerden şekerli mamullere, ham yağdan dondurulmuş gıdaya, tohumdan organik gübreye, yemden hayvancılığa, enerjiden damla sulamaya kadar geniş bir yelpazeye yaydı. Yatırımı tamamlanacak olanlarla et-süt ürünleri ile gıda sektöründeki iddiamızı kuvvetlendireceğiz, elektrik üreticisi olarak enerji sektöründe, boru ve çuval üretimizle plastik ürünler sektöründe de yerimizi alacağız. Konya Şeker Türkiye için üretiyor, Türkiye’nin müreffeh geleceği için daha çok üretmeye de devam edecek. Konya’dan güç alarak ve Konya’nın potansiyelini harekete geçirerek, büyüyen ve gelişen Konya’ya, Türkiye’ye katkı vermeye, omuz vermeye, değişimin ve büyümenin parçası, öncüsü olmaya devam edecek.”

13-16 Eylül 2012 tarihleri arasında gerçekleşen 1. KONEXPO Sanayi ve Kültür Etkinliği’ni 65.000 kişi ziyaret etti. Fuarın en çok ziyaret edilen stantlarından biri de Torku standı oldu. Standda ziyaretçilerin beğenisine sunulan sıcak çikolata şelalesiyle dört günde 14 bin İstanbullu Torku lezzetiyle buluştu.