Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk "Biz Terleyeceğiz ki, Çiftçi Refaha Kavuşsun"
29 Kasım 2014
ISO ve WABCG Toplantılarının Ardından MÜSİAD Fuarına Koştu, İddialı Konuştu
Dünya şeker sektörünü bir araya getiren ve İngiltere’nin Başkenti Londra’da gerçekleştirilen Uluslararası Şeker Örgütü ile Dünya Şeker Pancarı ve Kamışı Üreticileri Birliğinin toplantılarına katılan Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, Londra dönüşü uçaktan iner inmez İstanbul’da gerçekleştirilen MÜSİAD Fuarına katıldı. Busene 15’ncisi düzenlenen ve CNR Fuar ve Kongre Merkezinde gerçekleştirilen MÜSİAD Fuar alanındaki tüm stantları tek tek gezen Konuk, Konya Şeker standında hem fuara katılan işadamları ile görüşmeler yaptı hem de fuarı ziyaret edenlerle sohbet etti.
102 ülkeden 7000’den fazla yatırımcı ve işadamının katıldığı MÜSİAD Fuarında Konya Şeker Torku markalı ürünlerinin yanı sıra faal olduğu beş ana sektörde 1000’den fazla ürününü 650metre karelik bir alanda kurulu standında sergiledi. MÜSİAD Fuarının en büyük ve en prestijli stantlarından biri olan Konya Şeker standında fuar ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, Torku’nun küresel bir gıda markası olmak için yola çıktığını belirterek “üç gün boyunca Londra’da dünya şeker sektörünü konuştuk, sektörün geleceğini, fırsatları ve riskleri tartıştık. Dünya neler yapıyor, ne yapacak vakıf olduk. Yeni işbirlikleri, kurum bünyesine katabileceğimiz yenilikler için dünyanın en büyük şirketleri ile tempolu ancak bir o kadar verimli görüşme trafiği gerçekleştirdik. Yani ana faaliyet alanımız şeker sektörü için hem akıl hem beden terlettik. Oradan döner dönmez de ayağımızın tozuyla MÜSİAD Fuarına geldik. Şahsen bu fuarın açılışında yer almayı çok arzu ediyordum ancak şeker sektörünün zirvesinin bir araya geldiği toplantı takvimi ile MÜSİAD Fuarının takvimi çakıştı ve maalesef açılışa katılamadık. 102 Ülke ve 7000’den fazla yatırımcı ve işadamının bir araya geldiği ve hem yatırım imkânlarının hem de ticaretin şekillendiği bu muazzam MÜSİAD organizasyonunun üçüncü gününe yetişebildik” dedi.
Konya Şeker’in orta vadede dünyanın en büyük 5 gıda şirketinden biri olmayı hedeflediğini belirten Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, böylesine büyük, küresel bir hedefin terlemeden başarılamayacağını söyledi. “Biz çok yürüyeceğiz, çok koşacağız ki Konya Şeker’in Yolu Kısalsın, Üreticinin İşi Kolaylaşsın” diyen Başkan Konuk, “Konya Şeker’in bundan sadece 7 sene önce bu tür fuarlarda en büyük standı kuracağını söylesek, dondurulmuş patatesten, yağa, çikolatandan bisküviye, şekerlemeden keke, gofretten krakere, sucuktan salama, sütten peynire, yoğurttan ayrana, tohumdan, yeme, çuvaldan sulama borusuna binin üzerinde ürünle beş ana sektörde fuarlarda boy göstereceğini söylesek her halde bize gülerlerdi” dedi. Konya Şeker’in 5 ana sektörde faal küresel hedefleri olan bir şirket olarak bu tür fuarları hem faal olduğu pazarları büyütmek, hem yeni pazarlara açılmak, hem de küresel işbirlikleri gerçekleştirmek için fırsat olarak gördüğünü ve daha önce gerçekleştirilen MÜSİAD Fuarı başta olmak üzere katıldıkları her organizasyonda önemli işbirlikleri gerçekleştirdiklerini, katıldıkları her fuar sonrası ciddi sıçramalar gerçekleştirdiklerini belirten Recep Konuk özetle şunları söyledi:
“102 ülkeden 7000’den fazla yatırımcı ve iş adamını bir araya getiren fuar ve iş forumunu düzenleyen MÜSİAD’ı yürekten kutluyorum. Bu organizasyon ile dünyanın hemen hemen yarısını İstanbul’da, ülkemizde buluşturdular. Böylesine büyük bir organizasyonu gerçekleştirmek her babayiğidin harcı değildir, bu büyük organizasyonu gerçekleştiren herkese hepimizin teşekkür borcu vardır.
Günümüzde dünya küresel bir köy şeklinde tarif ediliyor. Evet, belki ülkeler arasında sınırlar var. Milletler arasında dil, inanç ve kültür farklılıklarının da olduğu bir gerçek. Ancak günümüz ticari hayatında, günümüz ekonomisinde bu farklılıklar ticari hayatın, ekonominin küreselleşmesine mani teşkil etmiyor, ürünler menşeine bakılmaksızın her pazara her tüketiciye serbestçe ulaşıyor, ulaşabiliyor. Bu büyük küresel köyde artık her sanayi kuruluşu ve her ticari müessese kendi sektöründeki yerel paydaşlarını takip ederek, onlara göre pozisyon alarak ayakta duramaz, duramıyor. Sektörde faaliyet gösteren uzak coğrafyalardaki rakiplerini de takip etmek zorunda, onlarla da rekabet etmek zorunda, en az onlar kadar teknolojik donanıma sahip olmak zorunda. Bunlar yeterli mi bunlar da yetmiyor günümüzün dünyasında. Başka şeyler de yapmak zorundasınız. Mesela pazarları genişletmek, yeni pazarlara açılmak zorundasınız. Uzak pazarları keşfetmek, o pazarlarda rakipleriniz ile rekabet edebilecek üretim teknolojisine ve bilgi birikimine sahip olmak zorundasınız. Üç aşağı beş yukarı bugün herkes kendi sektöründe, kendi faaliyet alanında kimin hangi verimlilikle çalıştığını, hangi maliyetlerle üretim yaptığını biliyor. Aradaki teknoloji farklılıklarını kapatmak için de eskiden gibi olduğu çeyrek asra, yarım asra yayılan zaman dilimlerinin geçmesine bugünün dünyasında ihtiyaç duyulmuyor. Yani bugünün dünyasında herkes herkesten haberdar, herkes herkesle iç içe ve herkes herkesi tanıyor. Fark nüanslardan kaynaklanıyor. Küçük nüanslar günümüzün dünyasında ticari şirketlere, sanayi müesseselerine inanılmaz büyüklükte avantajlar sağlıyor, bu nüans farklarını yakalayanlar sektörlerinde ve hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda öne fırlıyorlar.
MÜSİAD’ın düzenlediği ve uluslararası katılımın yüksek olduğu bu fuar bu nüansları yakalamak ve pazarlarda farklılaşmak açısından son derece önemli. 102 ülke demek, farklı kıtalardan 102 pazar demek. 7000 işadamı demek 7000 farklı bakış açısı demek. Onlarca fırsat, yüzlerce imkân, yüz milyonlarca tüketici demek. Bu fuarda bizler sanayici olarak, girişimci olarak uzak coğrafyalardaki, farklı kültürlerin tüketim eğilimlerini öğrenme fırsatını buluyoruz. Bizi küresel rekabette bir adım öne çıkaracak ve ürünlerimizin yeni pazarlara farklılaşarak girmesini sağlayacak beklentileri öğreniyoruz. Farklı kültürlerin, farklı coğrafyalardaki büyük tüketici guruplarının giyim tarzından, damak tadına, onların tercihlerinde etkili olabilecek ürün sunumu ve ambalaj konseptlerine kadar tüketim alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi oluyoruz. Olmaya çalışıyoruz. Bu ve bunun gibi onlarca nüans yeni pazarların açılmasını sağlıyor. Doğru derlenen bu bilgiler girdiğiniz pazarlarda sizin sanki pazarın onlarca yıllık oyuncusuymuş gibi pozisyon ve pay almanıza yardımcı oluyor. Son tüketici ile buluşan 1000’in üzerinde ürünün üretimini gerçekleştiren, 5 ana sektör ve onun üzerinde alt sektörde faaliyet gösteren Konya Şeker için bu tür organizasyonlar son derece önemli. Bizim bu fuardan da yeni işbirlikleri ile çıkacağımızı, bu fuarın yeni pazarların Torku’yu keşfetmesi için zemin oluşturacağını biliyorum. Çünkü MÜSİAD bize gerçekleştirdiği bu fuarla kendimizi ve markamızı anlatma imkânı sundu. Bu imkânı bize sunan MÜSİAD’a teşekkür ediyor, fuarın ülkemize, iş dünyamıza ve bu fuara katılan misafirlerimize hayırlı olmasını, hayırlar getirmesini diliyorum.”