Konya Şeker'den bir ilk daha
15 Ekim 2010
Türkiye'de sıvı şeker, biyoetanol üretimi ve dana kreşi gibi ilkleri gerçekleştiren Konya Şeker, bu kez de Türkiye'de ilk kez işçilerin ilçeden fabrika alanına taşınması için tren seferleri başlattı.
Türkiye'de sıvı şeker, biyoetanol üretimi ve dana kreşi gibi ilkleri gerçekleştiren Konya Şeker, bu kez de Türkiye'de ilk kez işçilerin ilçeden fabrika alanına taşınması için tren seferleri başlattı.
Pankobirlik Genel Başkanı ve Konya Şeker Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk, bir çiftçi kuruluşu olan Konya Şeker'in yönetimine 1999'da geldiklerini, öncelikli amaçlarının, çiftçiyi refaha kavuşturmak, bölge ve ülke ekonomisine katkıda bulunmak olduğunu söyledi.
Bu amaçla bilimsel gelişmeleri ön planda tutup büyük yatırım hamleleri gerçekleştirdiklerini vurgulayan Konuk, Konya'ya 50 kilometre uzaklıktaki Çumra'da, tarıma uygun olmayan araziye, 150 milyon dolar maliyetle Türkiye'nin en modern ve en büyük şeker fabrikasını inşa ettiklerini ifade etti.
Çumra Şeker Entegre Tesisleri'nde sıvı şeker ve biyoetanol üretilmesi, bölge çiftçisine modern hayvancılık yöntemlerini uygulamalı göstermek için dana kreşi kurulması gibi ilkleri gerçekleştirdiklerini ifade eden Konuk, ''Mevcut Konya Şeker Fabrikası'ndan sonra, Çumra Şeker Fabrikası, Dondurulmuş Parmak Patates Üretim Tesisi ve Damla Sulama Fabrikasını kurduk. Torku markasıyla çikolata üretimi, Şekersüt markasıyla süt ve süt ürünleri imal etmeye başladık. 520 milyon doları bulan bu yatırımları kısa süre önce ise Anadolu Birlik Holding bünyesinde toplayarak, dünyayla entegre çok daha profesyonel bir yönetim anlayışı oluşturduk'' dedi.
İLK KEZ FABRİKA İŞÇİLERİNİ TRENLE TAŞIMAYA BAŞLADI
Holdingin asıl sahibi olan çiftçiler kadar bu tesislere emeğini veren çalışanların çoğunun, Çumra'da ikamet ettiğini ifade eden Konuk, şunları kaydetti:
''TCDD'nin ana tren yolu hattına, Ulaştırma Bakanlığının katkı ve desteğiyle yaklaşık 9 kilometre uzunluğunda, 2006 yılında yük taşıma amaçlı özel tren yolu hattı inşa etmiştik. Bu hatla, fabrikaya vagonlarla kömür, kireç taşı getiriyor, buradan şeker, biyoetanol ve hayvan yemi gibi ürünlerin nakliyesini sağlıyorduk. Yine Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek, yük taşıma amaçlı inşa edilen özel ray hattında 160 kişiyi aynı anda taşıyabilen yolcu treni seferini başlatık. Fabrikada çalışan çoğu işçi yaklaşık 800 personel, günde karşılıklı 8 seferle gidiş-geliş yapmaya başladı. Burada kullandığımız vardiya treni, Türkiye'de ilk kez bir fabrikayla ilçe arasında özel yolcu taşımacılığına başlamış oldu. Böylece son dönemde artan trafik kazası riskini de en aza indirmiş olduk. İnsanı ve çalışanı ön planda tutan bu uygulamanın, Türkiye'deki benzer fabrikalara da örnek olacağına inanıyoruz. Pek çok işçimiz, çok merak ettikleri tren yolcuğuyla da ilk kez tanışmanın mutluluğunu yaşadı.''
Aynı zamanda hem karada hem demir yolunda gidebilen ''lokobil'' ile çekilen, klimalı, ışıklandırmalı vagonlardaki lüks koltuklarda işe gidip gelen çalışanlar ise ''Trenle yolcukta kendimizi çok güvende hissediyoruz. Tren yolcuğunu çoğumuz ilk kez yapıyoruz'' diye konuştu.