Konya Şeker'de Kazancın Adı; Tasarruf
23 Şubat 2009
Pankobirlik Genel Başkanı Konya Şeker Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk, Konya Şeker ve Çumra Şeker fabrikalarında yaptıkları yeni yatırımlar ve iyileştirmeler sonucu toplamda 146 milyon dolara yakın tasarruf sağladıklarını söyledi.
Konya Şeker’de kazancın adı; Tasarruf
Konya Şeker, yaptığı iyileştirmeler sonucu toplam 146 milyon dolarlık tasarruf sağladı. Pankobirlik Genel Başkanı Konya Şeker Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk, Konya Şeker ve Çumra Şeker fabrikalarında yaptıkları yeni yatırımlar ve iyileştirmeler sonucu toplamda 146 milyon dolara yakın tasarruf sağladıklarını söyledi.
Konuk, yaptığı açıklamada, bugüne kadar verdikleri destek ve yaptıkları yatırımlarla çiftçilere önemli kazançlar sağladıklarını adeta çiftçinin kaderini değiştirdiklerini söyledi.
Konya Şeker olarak tasarruf noktasında da çevreye örnek gösterilebilecek bir kurum olduğunu ifade eden Konuk, ''Dünyada yaşanan küresel kriz, tasarrufun önemini bir kat daha artırdı. Kurumlar, şirketler, tüketici tasarruf tedbirlerini uygulamaya koydu. Bu çerçevede biz de hayata geçirdiğimiz tasarruf tedbirleriyle bu alanda önemli bir kazanç sağladık'' dedi.
- 145 Milyon Dolar Kazanç Sağlandı
Konuk, Konya Şeker'de yaptıkları otomasyon ve buhar düzenlemesi gibi yaptıkları iyileştirmeler sonucu yakıttan 4 milyon 39 bin dolar civarında tasarruf sağladıklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:
''Bunun dışında melastaki şeker miktarının düşürülmesi, işçilik giderlerini azaltılması, şeker miktarı azalan pancar yerine taze pancarın işlenmesi, hammaddenin nakliye maliyetlerinin düşürülmesi amacıyla 22 kilometre gibi çok yakın bir çevreden temin edilmesi ve benzeri tedbirlerle Konya Şeker ve Çumra Şeker'de toplam 145 milyon 883 bin 667 dolar tasarruf sağladık. Sadece melastaki şeker miktarının düşürülmesi sonucu elde ettiğimiz kazanç, 81 milyon 320 bin dolar civarında. Tasarruftan elde ettiğimiz kazanç, Türkiye şartlarında küçümsenemeyecek bir rakam. Biz bunu başardık.''
''Maliyeti Düşürüp Kaliteyi Artırdık"
Bugün dünya genelinde ne kadar sınır varsa bunların hepsinin sanal ve siyasi olduğunu dile getiren Konuk, gümrük tarifeleri, fiyat farklılaştırması ve benzeri politikalarla ülke içindeki şirketlerin diğer ülkelerdeki şirketlerle yarışmasının mümkün olmadığını bildirdi.
İşletmelerde önemli olanın tasarruf tedbirleri ile maliyeti düşürmek, aynı zamanda ürün kalitesini de artırmak olduğuna dikkati çeken Konuk, ''Bir ürünün maliyet ve kalite değerleri dünyayla örtüşüyorsa, o zaman hayat şansı vardır. Bizim yaptığımızın özü budur, maliyeti düşürüyoruz, kaliteyi artırıyoruz. Bu sayede rekabet şansımız artıyor'' diye konuştu.
Konuk, Konya Şeker ve Çumra Şeker'de uygulamaya koydukları tasarruf tedbirlerinin bundan sonra da devam edeceğini, ürünün niteliğini de o ölçüde artırılacağını sözlerine ekledi.