Konuk, Dünya Basınında
21 Mayıs 2009
The Wall Street Journal Gazetesi, Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk ve Konya Şeker’e iki tam sayfa ayırdı.
Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’la röportaj yapan ABD’nin uluslar arası finans ve haber gazetesi The Wall Street, Başkan Konuk’un görüşlerine dergilerinde geniş yer ayırırken, Pankobirlik’in başarısının tarladan çıkanın ötesine geçtiğini ve hep birlikte çalışıp kazanmanın vermiş olduğu bir ruh hayatının önem kazandığını ifade ettiler.
Şeker sektöründe pancar ve şeker kamışı arasında acı bir rekabetin bulunduğunun vurgulandığı röportajda, Pankobirlik Genel Başkanı Konuk’un, şeker kamışı üreticilerinin sorgulanabilir çevresel ve insan kaynağı pratiklerine karşın ürün kalitesi üzerine yatırımlara ve şeker pancarı çalışanlarının yaşam standardının yükselmesine işaret ettiğinin altı çizildiTürk tarımı adına yaptığı başarılı çalışmalar ve gerçekleştirdiği yatırımlarla hem Türk tarımını, hem de Konya Şeker’in adını tüm dünyaya duyuran Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’un bu başarılı çalışmaları ABD başta olmak üzere dünya basını tarafından da ilgiyle izlemeye devam ediyor.
Amerika’da yayınlanan uluslararası günlük finans ve haber gazetesi The Wall Street Journal Gazetesi’nin çıkardığı ve dünyanın dört bir yanına dağıtım yaptığı Smart Money Dergisi’nin Direktörü Sara Pascual, Editörü Jacques Fernandez ve Yazarı James Southeran oluşan ekibin Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’la yaptıkları röportajda, Türkiye tarımının yapısı, ülke ekonomisine sağladığı katkı, yenilenebilir enerji, organik tarım ve turizm gibi konular üzerinde duruldu.
Araştırma kapsamında Pankobirlik Genel Başkanı ve Konya Şeker Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk’la röportaj yapan Smart Money ekibi, Türk tarımı denilince ilk akla ülkenin dört bir yanında kooperatif ağı bulunan ve 1.7 milyondan fazla pancar üreticisine sahip bir çiftçi kuruluşu olan Pankobirlik’in geldiğini söyleyerek, bu amaçla Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’la görüştüklerini belirttiler.
Türkiye tarımı ve Konya Şeker hakkında Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’tan yeterince bilgi alan Smart Money Dergisi yöneticileri, Türkiye için ayrılan 4 sayfanın 2 tam sayfasını Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk ve Konya Şeker’e ayırdılar.
Röportajda Pankobirlik’i “50’nin üzerindeki şirketin sahipliği ve ortaklığı ile ülkedeki en büyük organizasyon ve kooperatif” olarak tanıtan ABD’li ekip, Türkiye’deki tarım pradigmasının değiştiğini, önceleri sosyal içerikli olarak görülen tarımın, şimdilerde ise ekonomik bir sektör olarak görüldüğünü vurguladılar. Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’un görüşlerini de uzun uzun dergilerinde yansıtan Smart Money Dergisi ekibi, Pankobirlik’in başarısının tarladan çıkanın ötesine geçildiğini ve hep beraber çalışarak kazanmanın getirmiş olduğu bir ruh hayatının önem kazandığını ifade ettiler.
Smart Money Dergisi yazarlarının sorularını yanıtlayan Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, kooperatif anlayışının sadece finansal ve ekonomik olmadığını belirtti ve, ”Kooperatif aynı zamanda bizim için önemli bir dinamiktir. Organizasyonumuz demokratik kültürümüze de önemli katkılar yapmaktadır” diyerek şunları söyledi;
“Anadolu şartlarında şeker pancarı ideal bir üründür. Bir hektarı işlemek için yaklaşık 100 kişi gerektiren emek yoğun yapısından dolayı kırsal alanda dönemsel ve kalıcı istihdam kaynağı oluşturmaktadır. Hektar başı 3500 pound’luk melas çıkmaktadır. Bu da bioetanol ve diğer bazı yan ürünlerde kullanılmaktadır.”
Şeker sektöründe pancar ve şeker kamışı arasında acı bir rekabetin bulunduğunun vurgulandığı yazıda, Pankobirlik Genel Başkanı Konuk’un, şeker kamışı üreticilerinin sorgulanabilir çevresel ve insan kaynağı pratiklerine karşın ürün kalitesi üzerine yatırımlara ve şeker pancarı çalışanlarının yaşam standardının yükseltilmesine işaret ettiğinin altı çizildi.
Bu arada, “Şeker pancarının az bilinen ama uzun vadede ortaya çıkan bir avantajı da; ekili her hektarın yaklaşık 60 kişinin bir yıllık ihtiyacını karşılayacak kadar oksijeni bırakmasıdır. Bu, aynı alandaki bir ormanın 3 katından daha fazladır. Bu durum, şeker pancarını iklim değişikliklerine karşı en değerli ürünlerden biri yapmaktadır” görüşüne de yer verildi.